Információk a biztonságról

    Általános biztonsági szabályok az Online Banking alkalmazás használatához

    1. Az OLB alkalmazást és az összes belépési adatot kizárólag csak Ön használja!

    A tőlünk kapott nyomtatványokat kérjük, őrizze biztonságos helyen! Abban az esetben, ha a számlájával történő visszaélést/támadást gyanít, kérjük, hívja a 0680 102 435-os, helyi tarifával hívható telefonszámot, vagy írjon az info@akcenta.eu címre!

    2. Több felhasználó egy számítógépen

    Ne engedje, hogy más személy az Ön felhasználónevén jelentkezzen be. Ne tárolja a neveket és jelszavakat nyilvánosan hozzáférhető helyeken (hálózati meghajtók, felhőalapú tárolók stb.). Ha azt gyanítja, hogy a fiókjaihoz tartozó bejelentkezési adatokkal visszaéltek, kérje az AKCENTA CZ-t, hogy blokkolja azokat. Védje bejelentkezési adatait és jelszavát - soha ne ossza meg azokat mással.

    3. Az Online Banking alkalmazás használatának szabályai

    A bejelentkezés előtt zárjon be minden más böngészőablakot, és indítsa el az Online Broker alkalmazást egy új ablakban. Javasoljuk, hogy a webböngészők és az operációs rendszerek legújabb verzióit használja.

    4. Jelszavak használatának szabályai

    Főszabályként ne adja ki jelszavát senkinek, és tegye lehetetlenné annak felismerését a számítógépbe történő bevitelkor.

    5. Az ellenőrző kód használatának szabályai

    A hitelesítési kódot SMS-ben kapja meg a szerződés aláírásakor megadott telefonszámra. Az ellenőrző kód érvényességi ideje 3 perc. Az érvényes hitelesítési kódot ne adja ki senkinek, és ne engedje, hogy azt bárki leolvassa vagy más módon megszerezze a telefonjáról.

    6. Az internetes böngésző beállításaira vonatkozó szabályok

    Mindig csak a legújabb böngészőverziókat használja. Gondosan fontolja meg, hogy a bejelentkezési adatait el kívánja-e tárolni a böngészőben.

    7. A számítógép használatára vonatkozó szabályok

    Határozottan tanácsoljuk, hogy ne telepítsen nem megbízható forrásból származó programokat és fájlokat (különösen illegális szoftvereket és amatőr termékeket). Ezekhez a programokhoz gyakran olyan alkalmazások kapcsolódnak, amelyek veszélyeztethetik a számítógép biztonságát. Fordítson különös figyelmet az olyan e-mailek olvasására, amelyek csatolmányai rosszindulatú programokat tartalmazhatnak. Használjon olyan vírusirtó programot, amely tűzfalat és ideális esetben az e-mail kommunikáció védelmére szolgáló modult is tartalmaz.

    8. További ajánlások

    Webkiszolgálóhoz való hozzáféréskor következetesen ellenőrizze a szervertanúsítványok érvényességét a webböngészőben. Manapság egy jó és hitelesített böngésző jelentős módon figyelmeztet, ha a webkapcsolat nem biztonságos, és ezt tudatja Önnel. (Mielőtt csatlakozna egy nem biztonságos kapcsolattal rendelkező webhelyhez, megjelenít egy oldalt, ahol eldöntheti, hogy valóban folytatni kívánja-e a látogatást az adott webhelyen, vagy a címsoron egy piros felkiáltójel ikon jelenik meg).

    Phishing

    Mi a phishing? A phishing csaló e-maileket jelent, amelyek azt a benyomást keltik, hogy az AKCENTA CZ a.s. címéről lettek elküldve. Az üzenet általában helyesírási hibákat, helytelen megfogalmazásokat tartalmaz, magyarul, csehül, esetleg angolul van írva, és egy linket tartalmaz, amely az állítólagos AKCENTA CZ a.s. oldalon a banki adatok megerősítését kéri.

    A Phishing üzenet nem csak lerendezett ügylet, biztonsági frissítés, vagy akár ügyfél közvéleményként, hanem kutatási formában is érkezhet a megtévesztés céljából.

    A csaló e-mail célja megszerezni a felhasználó adatait - név, jelszó (azonosító és belépési kódok), biztonsági jelszó, vagy további adatokat.

    Átutalások eltérítése

    Kerülje el, hogy csalás áldozata legyen!

    A csalásnak és a visszaéléseknek rengeteg formája lehet, amelyekre az új technológiáknak köszönhetően egyre több lehetőség nyílik. Felhívjuk ügyfeleink figyelmét a lehetséges csalások veszélyeire.

    A visszaélések folyamata: a csalónak sikerül bejutnia a vállalkozó e-mail fiókjába és az ő nevében értesíti az érintett céget (ebben az esetben az AKCENTA CZ ügyfelét) a bankszámlaszáma megváltozásáról amelyre történik a számlák kifizetése . Az érintett cég ezután a megváltoztatott számlára utal és így az utalt pénzösszeg a csaló számlájára kerül. Az érintett cég erre általában akkor jön rá, amikor az üzleti partnere figyelmezteti, hogy még mindig nem érkezett meg a megrendelések ellenértéke.

    Ezért megkérjük ügyfeleinket, hogy mindig ellenőrizzék le a számlaszámokat több módszerrel is (más e-mail címről vagy telefonon), hogy valóban a partner számlaadatainak változásáról van-e szó vagy esetleg csalásról.

    Szeretnék ügyfél lenni